CARPRO IronX LS – odstraňovač vzdušné koroze s citrónovým aroma

hvězda 1 hvězda 2 hvězda 3 hvězda 4 hvězda 5 (14)Počet hvězdiček je 5 z 5

CARPRO

Unikátní přípravek na bezpečné a snadné odstranění vzdušné koroze (náletové rzi, polétavé rzi) z laku, skel a disků kol. Bez obsahu kyselin. Prémiová verze bez nepříjemného zápachu. více

Doprava a platba

od 109 Kč s DPH

Varianta neexistuje
ks
CARPRO

Unikátní přípravek na bezpečné a snadné odstranění vzdušné koroze (náletové rzi, polétavé rzi) z laku, skel a disků kol. Bez obsahu kyselin. Prémiová verze bez nepříjemného zápachu. více

Doprava a platba

Objem Dostupnost Cena s DPH Množství (ks)
CARPRO IronX LS – odstraňovač vzdušné koroze s citrónovým aroma 50 ml Skladem 109 Kč
CARPRO IronX LS – odstraňovač vzdušné koroze s citrónovým aroma 500 ml Skladem 449 Kč
CARPRO IronX LS – odstraňovač vzdušné koroze s citrónovým aroma 1 l Skladem 819 Kč
CARPRO IronX LS – odstraňovač vzdušné koroze s citrónovým aroma 4 l Skladem 2 579 Kč

Unikátní přípravek pro účinné odstranění rezatých teček z laku a disků kol

Prémiová verze tradičního přípravku IronX, která obsahuje složky aktivně potlačující typický a pro někoho nepříjemný zápach originální receptury. Navíc je parfemována citronovým aroma (LS = Lemon Scent).

CARPRO IronX je chemický roztok na dekontaminaci laku, který velmi snadno a bezpečně odstraňuje zkorodované částice železného prachu (tzv. polétavou rez či vzdušnou korozi) z povrchu laku a dalších materiálů - skla, chromu apod. Více o vzdušné korozi se dozvíte v našem Rádci.

Je extrémně účinný na čištění disků kol, ze kterých odstraňuje hnědý povlak zcela bez práce.

Charakteristicky fialová barva

Po aplikaci reaguje se zrnky zkorodovaného železného prachu, které rozpouští. Při této chemické reakci mění roztok barvu na purpurovou, proto je efekt velmi dobře patrný. Výsledek? Hladký lak a na první pohled rozeznatelné rozjasnění barvy laku. Narozdíl od mechanické dekontaminace clay hmotou působí IronX i v těžko přístupných místech - ve hranách, kolem emblémů atd.

Narozdíl od tradičních odrezovačů má přípravek vyvážené pH (6-7) a je zcela bezpečný pro lak, sklo, chrom i leštěný hliník.

Dekontaminace laku je nezbytným krokem před strojním leštěním laku.

Spotřeba: cca. 250 ml na kompletní vůz včetně kol.

Vyzkoušejte na svém voze a budete překvapeni netušenou mírou znečištění laku a efektem dekontaminace pomocí IronX!

Klíčové benefity:

  • Nenahraditelný při dekontaminaci laku
  • Velmi rychlá a téměř bezpracná aplikace
  • Ušetří až 80% času potřebného na mechanickou dekontaminaci clay hmotou
  • pH neutrální - 100% bezpečný pro lak i ostatní materiály

 


Co je to polétavá rez (vzdušná koroze)?

Polétavá rez, také označovaná jako vzdušná koroze či anglicky "industrial fallout" je fenomén který je u nás prakticky neznámý, přestože se týká úplně každého vozu. Jemný železitý prach, který vzniká obrušováním brzdových kotoučů, se víří vzduchem a usazuje se na celém povrchu automobilu, kde působením atmosférických vlivů koroduje. Tyto mikroskopické částice jsou tak ostré, že se zasekávají nejen do laku, ale i do pochromovaných dílů i do skla. Pokud nejsou pravidelně odstraňovány, nakumulují se a způsobují dva zásadní problémy, které degradují vzhled vozu:

  1. Hrubost laku na dotek - Přejeďte si dlaní po umytém laku. Pokud cítíte drobné nerovnosti a lak je drsný, jedná se téměř výlučně o částečky polétavé rzi.
  2. Ztrátu jasu a barevnosti - Částice polétavé rzi postupně utvoří velmi jemný film, který zastírá původní barevnost laku. Dekontaminace proto rázem projasní lak, což je patrné nejen na bílých lacích, ale i na velmi tmavých odstínech.

Polétavá rez však nepochází jen z opotřebování brzdových kotoučů. Velmi výrazným zdrojem je hutní a průmyslová výroba, železnice a tramvajové tratě (rez všudypřítomná na střechách vagonů pochází nikoliv z koroze vozu jako takového, ale z obrušování kolejí a trolejového vedení). Proto nacházíme polétavou rez ji i na zcela nových vozech stojících v autosalonech! Důkazem je tento VW Passat CC, bezprostředně po převzetí od dealera:

Iron X na zcela novém voze

 


Návod k použití

Doporučený postup

1. Pro maximální účinnost vůz či kola před aplikací umyjte a osušte. Případná vrstva nečist výrazně snižuje účinnost přípravku, po mokrém laku přípravek předčasně stéká.

2. Aplikujte na celý povrch vozu včetně skel. Nechejte působit, dokud produkt v místě kontaktu s částicemi rzi nezfialoví (cca 5 min.).

3. Poté rozetřete mokrou houbou, jako když vůz umýváte.

4. Nakonec opláchněte tlakovou vodou. Věnujte zvýšenou pozornost lištám, spárám a dalším místům, odkud by mohl fialový i po oplachu vytékat. Doporučujeme proto používat vysokotlaký čistič. Nakonec vůz osušte, nebo přistupte k mechanické dekontaminaci clay hmotou.